24 juni 2011

Glad midsommar

Har några projekt som är på gång!


På www.365slojd.se  , kommer inte ihåg vilket nr, men  ialla fall så finns där "Annas grytlapp", med virkmönstret som jag ville prova. I mitt fall så blir det nog en disktrasa!
Nystanet med alpacagarn intill kommer nog att bli en sjal virkad i "kärleksknutar".

Detta blir kanske ett underlägg! Är ganska tveksam, ändrar jag mig så repar jag väl upp.
Garnet är ett sk stränggarn, en spole som kommer från min mamma, jag tror hon vävt något av det.


Andra gör väskor av kaffepaket! jag som inte dricker kaffe, är den råvaran en brist. (paket alltså) 
Jag gjorde en väska av teförpackningarna och en av mina systrar gillade den gröna nyansen så jag har en "beställning" innestående.
Nu börjar jag få ihop tillräckligt med påsar för att det ska kunna bli en väska.
Min väska är fodrad med tyg från en gardinlängd, där omtagen blev handtag.
 Tyget fyndat på Röda korset.
Systerväskan ska bli fodrad med vaxdukstyg, den ska nämligen användas som matlådeväska och då tyckte jag det var lämpligt att ha ett avtorkbart tyg innuti.
Teet är f.ö. ett högkvallitativt grönt te som finns att köpa på www.biyun.se


Mina jobbraster har ägnats åt att ta tillvara tygprover som jag fått av en syster.
Det blir små väskor, jag har förstärkt mönstret med broderi i förstygn av glittergarn.


De ska få en smal rem av någon forma av snodd, har jag tänkt.


Här räckte tygbiten till en liten påse också.
Väskan är fodrad med en bit från ett linnelakan, som blivit över när jag sydde byxor till mig för flera år sedan.
Glad midsommar på er.



Inga kommentarer: