28 okt. 2012

I tanken...

har jag bloggat många gånger.
men jag får en massa förhinder hela tiden,
ja som att jag vill
brodera färdigt, sticka lite till..........


Mönstret är inspirerat av gammalt Påsömbroderi 
som finns i boken Påsöm.
Först hade jag tänkt att fylla i formerna.
men under arbetetets gång så tyckte jag det blev för plottrigt.
Nu återstår att fästa lite trådar och fläta snodden.

Nästa tvåändsstickning ska bli ett par halvvantar,
här har jag provat på mönsterstickning med två färger.
Andra vanten var jag ivrig med, jag lyckades sticka nästan två cm för långt.
Jag har nu repat upp och kommit lika långt på den också.
Nästa träff är i veckan och då ska jag prova på att göra krokmaskorna.

Kalla tider stundar och i sommras så sydde jag ihop tofflor av hopfiltade tröjor.

Det är ett bra mönster, men jag glömde att de var ritade för skinn.
De är lite stora och nu har det fått en dans i tvättmaskinen, 
Lite mindre blev de, så nu tappar jag dem inte i alla fall.
 
 
 

2 kommentarer:

Dalkullan sa...

Vad fint tvaandstickningen var. Jag hittade din blogg nar jag kollade vad jag hade pa Google. Roligt! Forr fick jag email da du skrev nagot nytt, men inte pa sistone. Ha det sa bra. Storasyster (som just nu dricker en kopp gront te (koffeinfritt) med en fisande hund vid bena och laser dina blogg inlagg).

Anonym sa...

Åh, så fin mudden blev med påsömsbroderiet.