19 nov. 2012

Systervante

En vante som min syster påbörjade och stickade ända upp till intagningarna,
det var inte hennes grej, det här med tvåändsstickning, 
så den här fina vanten har legat i många, många år.
Nu har jag lärt mig sticktekniken och 
visst är vanten för fin för att repas upp?
Så nu har jag börjat med den andra vanten.
Det svåraste är att få samma "handlag" så att stickfastheten stämmer.
Jag provar och jämför med vanten, jag får tänka på att sticka löst.
Jag har tydligen en fast stickteknik när det gäller tvåändsstickningen.



 Min andra stickning har jag, som synes repat upp en del.
Det blir inte som jag tänkt mig, enligt det mönster som jag ritat av från ett prov på kursen.
Jag har provat flera gånger och det vill inte!!!!
jag gör nog ett annat, eget mönster, så så här är det just nu...
och den här får nog vila tills "Systervanten" är färdig.
Till dess får jag fundera på om jag ska ta upp en gång till.
Sista kurstillfället är på onsdag, då får jag fråga vad fel jag gjort.
Sticka på eller slöjda något annat
Ha kul.

Inga kommentarer: