1 sep. 2013

Mellan varven...

med tvåändsstickningarna så började jag virka på detta:


en "nödig" sak och samtidigt så provade jag på att frivirka.


Detta växer fram....


Nu ska den få en omgång i tvättmaskinen.


Färdigt, sadelskydd! 
Lite varmare om baken på väg till jobbet imorgon.

Lagningshögen har också fått sig en genomgång,
en hel del har jag lagat och jag har även sytt om en del byxor.


 Linnebyxor för 20 kr! från Röda korset.
Jag har sprättat bort linningen för att sy dit en mudd istället.


På så sätt kan jag förlänga livmåttet och 
på köpet så får jag ett par bekväma och smidiga jobbarbyxor!
 
En tur i svampskogen har jag hunnit med också.
Rödgul trattkantarell, som nu står ute och torkar.
Det blåser så friskt att jag får titta till lite då och då.
det finns risk att det blåser iväg!

ha det så bra så här i början av hösten
slöjda på.

Inga kommentarer: