2 sep. 2010

Dags igen, efter en tid med mycket jobb och en påpekan om att ta ändan ur vagnen så ska jag försöka att hitta några nya bilder. Det blir på sådant jag gjort tidigare. För övrigt så har jag de senaste dagarna gjort färdigt två par pulsvärmare, letat fram garn till två par nya, det ena ska jag flerfärgsvirka och det andra paret blir en enkel spetsstickning. Garnet är hämtat ur gömmorna, alpackagarn, så det blir mjukt och värmande.
I helgen kommer jag att åka till Leksands hemslöjd, höstens första stickcafé går av stapeln.

Ha det så kul









Naturens egen färg och mönstervariation.

















Roligt med pinnar!










Jag har pärlvirkat massor under åren och gjort massor av olika mönster, det här är några.















Detta halsband kallar jag för loturblomman, är trätt i flera omgångar. En gåva till en vän!









Ett halsband jag gjorde för flera år sedan till en dansuppvisning i orientalisk dans.






Mer pärlvirkat - med glas och stenpärlor blandat.















Ett halsband ur en amerikans tidning inspirerade mig till att pärlvirka drakar. Jag har monterat broschspännen så att de går att fästa på kläder etc.








Här har färgen på garnet fått göra skiftningarna i halsbanden samtidigt som pärlornas färg också gör att de får helt olika uttryck. de två "rosa", gröna och de två "brunbelgie" har samma virkgarn till respektive färg.










Mera pärlor - i annan form, dubbelstickade i slätstickning.

Det här får räcka för idag.
Ha många roliga hantverkstimmar.
Tina

Inga kommentarer: