8 sep. 2010

Höstdimma

Nu är härligt vackra dimmiga höstmornar. Luften är frisk och lockar till promenader. Det blir även långa kvällar som gjord för hantverk.
I senaste Hemslöjden finns en artikel om ATC - kort, ArtistTradin Card.
Vilken bra och kul sak. Jag har tänkt att göra själv ända sedan jag fick tidningen och nu tog jag mig äntligen tid.
Vilket bra sätt att helt opretantiöst få släppa loss utan krav på resultat - det är ju bara att gör nytt och vilken möjlighet att få prova många ideer.




Ja här kommer bild.
I hörnet syns det några tillklippta tygbitar som kan bli något. De andra tre är dels applikation, pärlor och broderi blandat. En är inspirerad av Dala-Flodas "Påsöm". Jag har en blomkrans som inte är färdig från en tidigare kurs och det är som med pennan, lika med nålen,man ska helst använda dem varje dag för att hålla tekniken igång och få bra resultat. I alla fall så är dessa ATC- bilder ett utmärkt bra sätt att få öva olika tekniker. Tänker ta med mig ideén till höstens Slöjdklubb.
  
Trollslänor eller inte? det var min tanke!
Rostig handsmidd spik hittad i skogen, har fått vingar av koppartråd. den andra sländan har kropp i virad koppartråd och vingar av foliebehållaren från värmeljus. Har en större handsmidd spik i förrådet någonstans, när den kommer fram kommer den nog att få vingar den med, då troligen av plåten från någon mjukosttub.
Ha det härligt i höstskogen.
Tina

Inga kommentarer: