6 jan. 2011

Färdiga projekt

Hade i min telefon två bilder som visar ett par av mina avslutade muddar och i bakgrunden min "ormdyna". Den fick en riktigt röd "mittboll".
Ett litet barn på besök försökte att plocka bort bollen, det gick ju inte! inte ens vid andra försöket heller, den är ordentligt fastsydd.
Muddarna ger mig tankar på gula kantareller, något som fick fylla julomeletten, gott var det! Dessa muddar pryder nu sin nya ägare och hoppas att de värmer gott som de var ämnade för.





Ovanstående muddar är ett experiment med en idé som jag haft länge, de blev hyfsade, kul hade jag i alla fall. Jag lekte med färger, vilket inte synns på bilden. Det är svarta ränder med rosa, gul och lila mellan de svarta partierna. Dessa har också flyttat från min presentlåda och hittat sin nya ägare.

Just nu är det yllebroderi och en tröja i entrådigt ullgarn, till mig själv som har förtur framför annat.

Ha det Tina


Inga kommentarer: