21 jan. 2011

Yllebroderi

eller grannlåtssömmnad.
Har haft kurs i yllebroderi i helgen, fast jag vill nog hellre kalla det grannlåtssömnad eftersom vi blandar applikation, lite pärlor och annan grannlåt på våra arbeten. Det är mycket inspirerande att tillsammans med andra diskutera olika förslag och lösningar på olika frågeställningar. En cirkel är ju vad deltagarna gör den till. Att vi sedan vistades i Ottilia Adelborgsmuseet var ju bara det inspiration.
Tyvärr så har jag ingen kamera tillgänglig så denna gång blir det inga bilder.
För övrigt så växer min tröja fram, har gjort bakstycke och en tredjedel av framstycket, det har inte blivit så mycket handarbete överhuvudtaget, kvällarna har varit fyllda av annat plock, har mest bara kunnat ta de 30 min som min rast är under dagen till stickningen.
Ha det
tina

Inga kommentarer: