23 okt. 2011

Ny handväska

Min handväska tenderar att alltid bli så tung!

Nu har jag sytt en ny, lite mindre i alla fall.
Återbruk igen!
Ylletyg, rest från en kappa jag sydde för många år sedan,
Tyg som jag fått av min mormor
och som hon köpt på 60-talet.
duken är gjord med frivoliteter, fyndat på Röda korset
liksom det virkade brickbandet- axelrem.
Draken har jag pärlvirkat, egen design.
Den gula döskallen, en brosch från Svala
och så några pins.
Jag har visst en liten förkärlek för att hänga på saker !!!

En av fickorna i väskan, består av en grytlapp
även den införskaffad från Röda korset.

Den här grytlappen har jag sytt ihop till ett glasögonfodral.
Färgerna lyser verkligen och hittar man inte glasögonen så lär man hitta fodralet åtminstonde.

För övrigt så har jag börjat på en liten stickad sak som troligen blir för stor.
Tänkte igår att jag kanske kan filta ihop den lite, så stickar jag nog färdigt.
Idag känns projektet lite tråkigt.
Kanske lägger jag det åt sidan och börjar om med ett nytt.
Ska ta några varv till så får vi se.
Ha det. 

Inga kommentarer: