3 okt. 2011

Tiden går.......

framåt eller vidare?!

Ja jag slöjdar och handarbetar en del i alla fall.
Håller på med en massa och har tillika en massa ideer.
Hämtade igår en pinne och täljde till, den ska få bli klädstång i en gaderob
En bit ska få bli "kilar" att väga upp bokhyllorna med, golvet lutar en del!

I helgen hade jag läxa som väntade och jag hittade på en massa annat
för att försöka förhala arbetet och då är man påhittig minsann!!!

Det blev en del halsband som väntat på att träs upp 
av sötvattenpärlor i olika färger.

Det  högra halsbandet av jade
det vänstra är ett halsband som jag trätt om och förlängt-
Solsten med tigeröga, krackelerad bergskristall och i mitten en kärna från Bodhi träd
Buddha sägs ha nått upplysning under ett sådant.


Ett hänge hann jag med att montera ihop också.

.
Så slutligen ett som jag ännu inte satt på lås än.
Det är ett armband som gått sönder och jag gör om det till ett halsband
 med pärlor från ett annat trasigt halsband.
Så småningom vill jag skaffa liknande pärlor till hela halsbandet.
Jag kan använda det så här under tiden.
Nu ska jag fortsätta med min tröja eller matta!
Slöjda på!



Inga kommentarer: