6 nov. 2011

Inför advent.......

Skaffar jag mig nya "husdjur"
de vistas i riset som ska bli kransar!

en hel massa spindlar brukar flytta in,
jag hittar spår i form av nät i fönsterhörnen.
och det som är kvar av blomflugorna.
Jag härgbärgerar dem gärna.


Jag har ägnat större delen av dagen och förberett kransarna.
Ungefär så här kommer de att se ut färdiga

Jag dekorerar med naturmaterial i form av kottar, kastanjenötter och skal,
skal från andra nötter och i vanliga fall ekollon.
I år fanns det massor under eken, jag plockade med mitt barnbarn,
han var så duktig så vi fick säkert ihop en liter.

Döm av min förvåning när jag öppnar påsen och ser att endast "hattarna" finns kvar.
Vi har sett till att en mus har fått ett stort vinterföråd!

Ja så kan det gå när man bor på landet.


Jag har också roat mig med lite papperslek.
Hade en tanke med att sälja dem som juldekorationer.
Jag brukar alltid ha något enkelt billigt till försäljning
 för de barn som kommer till julmarknaden och vill köpa till sin förälder odyl.
Gärna något som de kan göra själva också.
Jag berättar gärna hur man kan göra.
Men dessa var det nog för mycket jobb för att säljas för ett par kronor!


När jag plockade och letade fram materialet till kransar,
så kom även dessa glada tomtar fram.
De är gjorda i en självtorkande lera och målade med akryl/hobbyfärg.
Jag gjorde visst dem -95
de går att hänga upp.


Kunde inte låta bli att ta en bild!
Min rosenbegonia blommar ute för "fullt" fortfarande!
Den vill visst inte in i källaren än, trots flera frostnätter.

Ha det bra!

Inga kommentarer: