12 dec. 2011

Det var en gång.......

en jeansjacka, några duk- stuvar samt diverse sybehör m.m.
Vad "bidde" det då?

 
Ett par förkläden - dessa av ärmarna.
Vid tvätt så är det tänkt att nederkanten ska fransa sig lite, en stoppsöm är sydd.
Knytbanden är en bärrem med knäppspänne från en ryggsäck och ett skärp från en sommarklänning.


Det här förklädet är av det som var bakstycke på jackan,
jag har behållt linningen, det är nu "knytbandet" eller snarare knäppkant och
det går att reglera längden med knäpptamparna som finns i sidan.
En "känguruficka" av nederdelen av ärmarna med en liten innerficka
 av en liten duk, som sticker fram.

Det här ska jag ha själv.
 Knytbandet är en fingerpåtad snodd av grov mattvarp.
Tyget är en dukstuv, från Insjö väveri.... tror jag.
Den breda mittranden är uppvikt och avdelad i tre fickor.

Vadan denna förklädes hysteri?
Jo de är sydda till jobbförkläden och mina kollegier på förskolan
ska få välja varsitt till julklapp från mig.
( De har flera att välja på än jag visar här)

De har fått prova idag och jag ska höra mig för
om utlåtanden  i morgon.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: