8 feb. 2012

Award och klädd i dukar!

Jag vill börja med att tacka Ida /tyg och otyg för awarden på hennes sida.
Jag finner hennes sida mycket inspirerande
 och det är alltid mycket trevligt att träffas de ggr det passar.

 Jag har sytt färdig några av mina dukar,
så här blev de som tunikor!


Den bakre tunikan blev "missfärgad" av en orange liten duk som jag tvättade samtidigt!
Den är nu i en vacker svagt gul nyans, åtestår att se om den blev färgäkta.
Den främre fick nederdel av en stuvbit som visade sig vara råsilke.
Har haft den på jobbet idag, mycket skön!

Ps. Fickorna är de bitar som suttit vid ärmhålen,
 jag behöll dukens frans i kantern



De här tre är visserligen inga dukar,
utan av fyndade tyger och stuvbitar.
Den i mitten är omsydd - nederdelen bortklippt och ersatt av infärgat handvävt lakansbit
som blev över efter att jag sytt en kort "förklädesklänning"

Vid symaskinen ligger ett tillklippt sidentyg, som är mycket rutigt!
Det är en gåva från en väninna:
Blir plagget mycket för rutigt så kommer jag att använda "klänningen" som nattlinne.
Kan man ha bättre material på sig? 

Jag har också hunnit med att sticka en mössa
till en av mina systrar, som fyller år den 14:e!

Jag testar lite krokning, ett par muddar med blandat mönster.
Så har jag hittat några ofärdiga saker som nu ligger lätt åtkomliga
för lämpliga tillfällen.
Ha det gott!  




Inga kommentarer: