15 feb. 2012

Förra helgens rolighet..

Kan du hålla masken?
Det var lördagens tema för Slöjdklubbshandledare.

På Västerbergs folkhögskola fick vi prova på att göra
enkla masker av lin.


Det var Margareta Danhard, konstnär och Slöjdklubbshandledare i Färila som ansvarade för dagen.
Då våra masker behövde torka innan vi kunde dekorera,måla, sy mm
Så hade Margareta förberett små masker som vi fick dekorera, se bild ovan.

Jag hann bygga upp en form med lera, som täkts med plastfolie innan jag limmade på lintågorna,
en liten till hann jag göra som fått torka på en ituklippt hink, för att få en välvd form.

Roligt hade jag och det var mycket trevligt att få träffa flera av våra Slöjdklubbs kollegier.


Några småsaker som är lagoma att ta med sig
håller jag på med, ett par virkade muddar...


Ett kroknings prov med olika mönster, det får också bli ett par muddar.

Ha en härlig slöjdfebruari!








Inga kommentarer: