16 juni 2012

Det trodde jag inte....

att jag skulle bli ägare till en .......Husqvarna, symaskin.
Har varit på Lions loppis idag



Bilden visar  tillbehören.......tom kontrollkvittot är med.

Det är såå förargligt att jag inte har någon kamera
så jag kan inte visa skönheten!

Det är en sådan där fin maskin med ornament.
Den är faktiskt elektricifierad, det är lite lustigt för
när jag jag skulle testa den.
 upptäckte jag att alla eluttag är jordade där jag bor!!!
Så jag får testa den senare.
Jag betalade 100kr, då fick jag även
 en väl använd silver fingerborg med ingraverat namn med.

Lite mera saker kom med också från loppisen
En hög med ljusmanschetter - till min dotter.
Blommorna ligger i ett kuvert att skickas.
De ska användas till brudtärnornas diadem.

Ett par kardor, en "stoppsvamp" - som du använder när du stoppar strumpor
Ett litet nattuksbord fr 50-talet, en emaljerad gjutjärnsgryta med medföljande tre keramikfat
och en del småsaker till.
Mycket fint för pengar som går till behövande.
Det känns bra.

Inga kommentarer: