10 aug. 2012

vilken rubrik ska jag ha??????

"Lång tid" har förflutit........ med bröllopsbestyr, en gåva till paret och lite handarbete.
Nu har vardagen börjat finna sina rutiner igen.
Har provat på att göra den afrikanska blomman.
Jag har ju en del garnrester också att ta av.

de är ett bra projekt att ha med då de tar så liten plats.

har också börjat med en trekantsjal- Svärmorssjal, 
mönstret har Liisa Byberg gjort och jag skrev ut för flera år sedan.
Garnet är ett alpaca garn och jag fick prova flera mönster
 innan jag tyckte att detta är ok .
Ett melerat garn gömmer mönstret lite, tycker jag.
Mönstret gick fort att komma in i och flyter på lätt, en stickning som kommer att få följa med mig 
på en kommande bussresa, svårt att släppa bara.
Tur att jag har fler projekt!
En virkning som kom av sig då garnet tog slut,
tur att jag hade en prov-virkad mudd som jag kunde repa upp.

Mönstret är ur boken:Virka Muddar av Maria Gullberg.
tyvärr så är mudden alldeles för vid för mina smala handleder
Få se om de hittar en annan ägare så småningom!
Jag kan ju alltid göra ett par till!

Slöjda på och ha kul.
Imorgon ska jag prova på att  lära mig att "kula" !!!!!
 




Inga kommentarer: