13 apr. 2013

Äntligen regn och en uppfriskande promenad i "våren"

Ja , jag vill ha ett rejält regnväder,
så att tjälen försvinner och vattnet kan rinna undan.
Våren  har kommit i alla fall, tranorna hördes igår,
lärkan drillade idag trots regnet.

Vädret lockar till handarbete framför brasan.
Det är ju inte fel!

Mudden växer fram, jag tycker det är så spännande att det blir sådan "skillnad"
mellan det uppritade XO-mönstret och det stickade!

MEN jag kunde inte låta bli att starta upp ännu ett arbete
Jag har velat prova på att sticka avbruten mosstickning ett tag

Jag har gjort en enfärgad kant och jag tycker det blir snyggt det med.
Finast blir det med två färger, helst melerat, som här.
Jag letade i mitt garnlager och "fann" då dessa två,
det är Lanett, superwash 100 % ull. 

Ha det så bra och slöjda på!

 

Inga kommentarer: