29 apr. 2013

Kylig vår = handarbete

För min del så "njuter" jag av det ruskiga vårvädret 
med handarbete inomhus !

Kjolväskan växer sakta fram.
Kanske det här blir nästa steg?

Ska placera initialerna och årtalet innan jag syr fast några flera applikationer.
Ska också bestämma om jag ska brodera dem eller ej.
Fler /mer broderi ska det vara också - ju mer desto bättre var det.
Här var det tillåtet att skryta vad gällde färg och mönster.
Det gillar jag - liksom att arbetet och mönstret får växa fram allteftersom.
Jag vet inte hur slutresultaten kommer att se ut, utan jag provar mig fram allteftersom.

Ett par tvåändsstickade sockor är på gång också


På ett par skaft där jag klippt bort den utslitna foten.
Garnet är ett växtfärgat tunt garn, så det tar tid!
Om någon är intresserad så är det björklöv+ krapp på ett ljusgrått garn
 betat med tennsalt+vinsten, färgat i kopparkittel.
Färgat av min mamma för många år sedan.

Härlig vår på er



Inga kommentarer: